Το Πρόγραμμα Εξοικονόμηση Κατ' Οίκον ΙΙ, σύμφωνα με τον οδηγό που εκδόθηκε 08/02/2018 δίνει την δυνατότητα σε ιδιώτες να αντικαταστήσουν τα παλιά τους κουφώματα με νέα συστήματα αλουμινίου. Με τους νέους ευνοϊκότερους όρους μπορεί κανείς να κερδίσει ακόμα περισσότερα αφού δίνεται η δυνατότητα όχι μόνο βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης του σπιτιού εξοικονομώντας χρήματα και ενέργεια αλλά και της αξίας του ακινήτου.
Το Πρόγραμμα χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα, Καινοτομία» (ΕΠΑνΕΚ) και τα Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα (ΠΕΠ) Περιφερειών Ηπείρου, Ιονίων Νήσων, Δυτικής Ελλάδας, Στερεάς Ελλάδας, Αττικής, Πελοποννήσου, Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου και Κρήτης, του ΕΣΠΑ 2014-2020, με δικαιούχο του Προγράμματος την ΕΤΕΑΝ ΑΕ.
Όπως θα γνωρίζετε, την Τρίτη 13/3 και ώρα 17:30 η πλατφόρμα του Εξοικονόμηση Κατ΄ Οίκον ΙΙ σταμάτησε να λειτουργεί. Τα στοιχεία που καταχωρήθηκαν από το πρωί της Τρίτης όποτε και άνοιξε η πλατφόρμα μέχρι το κλείσιμο θα παραμείνουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, ώστε να αξιοποιηθούν κανονικά στη συνέχεια, σύμφωνα με την ενημέρωση του αρμόδιου υπουργείου. Διευκρινίζεται ότι σύμφωνα με την ίδια ενημέρωση ακόμα ουδείς χρήστης έχει ολοκληρώσει την υπαγωγή στο πρόγραμμα.
Η διαδικασία υποβολής αιτήσεων θα ενεργοποιηθεί ανά περιφέρεια στις ημερομηνίες που αναφέρονται στον παρακάτω πίνακα.
Για την διευκόλυνσή σας έχουν συγκεντρωθεί και τα αντίστοιχα ποσά επιδότησης ανά περιφέρεια.
Σύμφωνα με τελευταία ενημέρωση που έχει αναρτηθεί στην πλατφόρμα του προγράμματος στις Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας και Δυτικής Ελλάδος, έχει δεσμευτεί το σύνολο των διαθέσιμων πόρων του Προγράμματος.
Θα έχετε τη δυνατότητα να ολοκληρώσετε τις αιτήσεις που δεν έχετε οριστικοποιήσει και να ενταχθείτε σε λίστα επιλαχόντων. Οι αιτήσεις της λίστας θα ικανοποιηθούν εφόσον απελευθερωθούν δεσμευμένοι πόροι του προγράμματος ή προκύψουν πρόσθετοι πόροι.
Η ημερομηνία και ώρα εισόδου στο σύστημα για την ολοκλήρωση των εκκρεμών αιτήσεων θα γνωστοποιηθεί με νεότερη ανακοίνωση.
Περιφέρεια | Ποσό (€) (Ταμείο Εξοικονομώ ΙΙ) | Ποσό (€) (Πρόγραμμα Άμεσης Ενίσχυσης) | Ημερομηνία έναρξης υποβολής αιτήσεων |
Ανατολική Μακεδονία – Θράκη | 42.996.243,78 | 17.645.444,51 | Δευτέρα, 19 Μαρτίου, 8:00 π.μ. ΔΕΣΜΕΥΤΗΚΑΝ ΟΙ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΙ ΠΟΡΟΙ |
Κεντρική Μακεδονία | 38.531.889,04 | ||
Ήπειρος | 14.403.055,59 | ||
Θεσσαλία | 18.725.777,85 | ||
Δυτική Ελλάδα | 13.243.777,83 | ||
Στερεά Ελλάδα | 1.824.876,17 | 12.263.166,71 | Δευτέρα, 26 Μαρτίου, 8:00 π.μ. |
Δυτική Μακεδονία | 8.366.527,88 | 6.662.055,58 | |
Πελοπόννησος | 12.483.388,93 | ||
Ιόνιο | 6.178.500,01 | ||
Βόρειο Αιγαίο | 11.821.333,35 | ||
Κρήτη | 14.282.555,59 | ||
Αττική | 12.576.525,58 | 50.748.951,25 | Δευτέρα, 2 Απριλίου, 8:00 π.μ |
Νότιο Αιγαίο | 2.235.826,59 | 7.435.378,01 |
Νεότερες ενημερώσεις (26/3/2018)
Διαδικασία ολοκλήρωσης υπαρχουσών αιτήσεων:
Σύμφωνα με νεότερη ενημέρωση του ΥΠΕΝ, το σύστημα θα παραμείνει ανενεργό για τις Περιφέρειες για τις οποίες έχει δεσμευτεί το σύνολο των διαθέσιμων πόρων του προγράμματος (δηλαδή τις Ηπείρου, Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, Δυτικής Ελλάδας, Θεσσαλίας και Κεντρικής Μακεδονίας) έως την Τετάρτη, 28/3. Θα ενεργοποιηθεί εκ νέου η δυνατότητα για επεξεργασία υπαρχουσών αιτήσεων σταδιακά ανά περιφέρεια, ως εξής:
• Τετάρτη 28/3 Ήπειρος,
• Πέμπτη 29/3 Ανατολική Μακεδονία & Θράκη,
• Παρασκευή 30/3 Δυτική Ελλάδα και
• Σάββατο 31/3 Θεσσαλία και Κεντρική Μακεδονία.
Όπως σημειώνει το ΥΠΕΝ, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να προχωρήσουν στην ολοκλήρωση των αιτήσεων τους, που ανήκουν στις ενεργές Περιφέρειες.
Επίλυση προβλημάτων αλλαγής e-mail:
Παράλληλα και έπειτα από τις διαδοχικές αναβαθμίσεις του πληροφοριακού συστήματος του προγράμματος "Εξοικονόμηση Κατ' Οίκον II", το ΥΠΕΝ ενημέρωσε για την επίλυση των προβλημάτων αλλαγής email.
Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωσή του το ΥΠΕΝ αναφέρει:
"Μετά την πρόσφατη αναβάθμιση έχουν επιλυθεί προβλήματα αλλαγής email που είχαν ανακύψει κατά την λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος. Όσοι εκ των χρηστών κατά το στάδιο υποβολής email είχαν καταχωρήσει λάθος email και δεν έχουν λάβει τον επιβεβαιωτικό κωδικό, μπορούν να προχωρήσουν στην διόρθωση του μέσω της σχετικής επιλογής αλλαγής email."
Το σύστημα θα παραμένει ανοικτό καθημερινά 08:00 – 20:00, ενώ τον υπόλοιπο χρόνο θα πραγματοποιούνται εργασίες συντήρησης.
Νεότερη Ενημέρωση (29/3/2018)
Για τις περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας και Δυτικής Ελλάδας υπάρχει η δυνατότητα για επεξεργασία υπαρχουσών αιτήσεων το διάστημα από Τετάρτη 28/3 έως Κυριακή 1/4.
Απενεργοποιείται η δυνατότητα δημιουργίας νέων αιτήσεων για την περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας, Πελοποννήσου και Στερεάς Ελλάδας, και διατηρείται η δυνατότητα επεξεργασίας αιτήσεων. Θα διατηρηθεί η δυνατότητα υποβολής νέων αιτήσεων και επεξεργασίας για τις περιφέρειες Ιόνιο, Βόρειο Αιγαίο, Κρήτη μέχρι την δέσμευση των διαθέσιμων πόρων, καθημερινά 8:00 με 20:00.
Από το ΥΠΕΝ υπογραμμίστηκε πως το πρόβλημα που παρουσιάστηκε στο σύστημα αυθεντικοποίησης χρηστών της ΑΑΔΕ έχει αποκατασταθεί και οι ενδιαφερόμενοι πλέον μπορούν να συνδεθούν κανονικά.
Νεότερη Ενημέρωση (3/4/2018)
Από Δευτέρα 2/4/2018 απενεργοποιείται η πρόσβαση των μέχρι σήμερα εγγεγραμμένων και ενεργοποιείται η δυνατότητα εγγραφής για τις Περιφέρειες Αττικής και Νοτίου Αιγαίου.
Στην Περιφέρεια Αττικής έχει δεσμευτεί το σύνολο των διαθέσιμων πόρων του Προγράμματος. Για την περιφέρεια αυτή θα υπάρχει δυνατότητα για την επεξεργασία υπαρχουσών αιτήσεων αύριο και από την Τρίτη 10/4.
Επίσης, θα διατηρηθεί η δυνατότητα υποβολής νέων αιτήσεων και επεξεργασίας για τις Περιφέρειες Κρήτης, Βορείου Αιγαίου και Ιονίων Νήσων μέχρι την δέσμευση των διαθέσιμων πόρων και θα υπάρχει η δυνατότητα για επεξεργασία υπαρχουσών αιτήσεων στις υπόλοιπες περιφέρειες, καθημερινά 08:00 - 20:00.
Νεότερη Ενημέρωση (16/4/2018)
Το ΥΠΕΝ διευκρίνισε ποιοι και πότε μπορούν να υποβάλλουν νέες αιτήσεις και να επεξεργάζονται τις υφιστάμενες και παράλληλα ενημερώνει τι θα ισχύσει για εκείνες που φαίνονται κλειδωμένες στο σύστημα:
Ακολούθως παρατίθεται η ενημέρωση του ΥΠΕΝ:
Σας ενημερώνουμε ότι διατηρείται η δυνατότητα υποβολής νέων αιτήσεων και επεξεργασίας για τις Περιφέρειες Νοτίου Αιγαίου, Βορείου Αιγαίου και Ιονίων Νήσων μέχρι την δέσμευση των διαθέσιμων πόρων και υπάρχει η δυνατότητα για επεξεργασία υπαρχουσών αιτήσεων στις υπόλοιπες περιφέρειες, καθημερινά 8:00 με 20:00.
Aπό την Τρίτη 17/4/2018 έως και την Κυριακή 22/4/2018 θα παρέχεται η δυνατότητα στους υφιστάμενους χρήστες του συστήματος για επεξεργασία, ανάκληση και εκ νέου υποβολή αιτήσεων, για όλες τις Περιφέρειες. Τεχνικά προβλήματα που είχαν ανακύψει κατά τη δημιουργία/ επεξεργασία και υποβολή της αίτησης έχουν αντιμετωπιστεί. Αιτήσεις που εμφανίζονται ως «κλειδωμένες» στο σύστημα θα πρέπει να ανακληθούν και να επανυποβληθούν. Το ίχνος και το ιστορικό υποβολής αίτησης που ανακαλείται παραμένει στο σύστημα αλλά η αίτηση χαρακτηρίζεται ως οριστικά ακυρωθείσα και δίνεται έτσι η δυνατότητα για υποβολή νέας για το ίδιο ακίνητο / ίδιο ΑΦΜ.
Για το ανωτέρω διάστημα το σύστημα δεν θα είναι διαθέσιμο σε νέους χρήστες (δημιουργία νέας αίτησης) για τις Περιφέρειες Νοτίου Αιγαίου, Βορείου Αιγαίου και Ιονίων Νήσων, προκειμένου να ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη διαδικασία. Η δυνατότητα δημιουργίας νέων αιτήσεων σε αυτές τις Περιφέρειες θα ενεργοποιηθεί εκ νέου την Τρίτη 24/4/2018.
Νεότερη Ενημέρωση (17/4/2018)
Ενεργοποιείται εκ νέου την Τρίτη, 17 Απριλίου, η δυνατότητα επεξεργασίας αιτήσεων για υπαγωγή στο πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ' οίκον ΙΙ» σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας προκειμένου να ολοκληρώσουν τη διαδικασία υποβολής αίτησης 13.881 ενδιαφερόμενοι που έχουν εγγραφεί στην ηλεκτρονική πλατφόρμα αλλά δεν εχουν οριστικοποιήσει την υποβολή.
Επιπλέον αυτών, μέχρι την Παρασκευή είχαν υποβληθεί οριστικά 42.035 αιτήσεις. Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, δεδομένης της απόφασης για διπλασιασμό των πόρων του Προγράμματος, υπάρχει η δυνατότητα χρηματοδότησης του συνόλου των περίπου 56.000 ενδιαφερομένων.
Δείτε την έως σήμερα κατανομή των αιτήσεων στον πίνακα που ακολουθεί:
Νεότερη Ενημέρωση (22/4/2018)
Μέχρι και την Κυριακή, 29 Απριλίου 2018, θα παραμείνει ανοιχτή η ηλεκτρονική πλατφόρμα του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ' οίκον ΙΙ», ώστε οι ενδιαφερόμενοι σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας να ολοκληρώσουν και υποβάλλουν οριστικά τις αιτήσεις τους. Ζητούμενο είναι η διαδικασία να ολοκληρωθεί εντός χρονοδιαγράμματος, προκειμένου αμέσως μετά να ενεργοποιηθεί το επόμενο στάδιο (δήλωση επιλογής ή όχι λήψης δανείου) για το σύνολο των υποβεβλημένων αιτήσεων (πλην των ειδικών περιπτώσεων, όπως κάτοικοι εξωτερικού, πρόσφατη απόκτηση ακινήτου κλπ, για τις οποίες προβλέπεται περαιτέρω έλεγχος από το Δικαιούχο του Προγράμματος-Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε.).
Προς διευκόλυνση των πολιτών που έχουν εγγραφεί αλλά δεν έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία υποβολής αίτησης, δημιουργήθηκε Γραμμή Υποστήριξης του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ' οίκον ΙΙ», Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ ΥΠΕΝ Τομέα Ενέργειας στην οποία θα μπορούν να υποβάλλουν τηλεφωνικώς (213-1513780, 213-1513781) ή γραπτώς () τα ερωτήματά τους. Η Γραμμή θα λειτουργεί τις εργάσιμες ημέρες από 10:00 έως 16:00.
Επισημαίνεται ότι αιτήσεις που εμφανίζονται ως «κλειδωμένες» στο σύστημα θα πρέπει πρώτα να ανακληθούν, καθώς δεν είναι επιτρεπτή η ύπαρξη ταυτόχρονα περισσότερων της μίας αίτησης για το ίδιο ΑΦΜ, και να επανυποβληθούν. Το ίχνος και το ιστορικό υποβολής αίτησης που ανακαλείται παραμένει στο σύστημα. Υπενθυμίζεται ότι έχει ανακοινωθεί ο διπλασιασμός των πόρων του Προγράμματος και πλέον αυτοί είναι επαρκείς για την κάλυψη των αιτήσεων που δεν έχουν ακόμη υποβληθεί οριστικά.
Σχετικά με τις Περιφέρειες Νοτίου Αιγαίου, Βορείου Αιγαίου και Ιονίου, η πλατφόρμα θα ενεργοποιηθεί εκ νέου, για εγγραφή και υποβολή αιτήσεων, τη Δευτέρα 30 Απριλίου 2018 και θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι να καλυφθεί το σύνολο των πόρων προς διάθεση.
Νεότερη Ενημέρωση (26/4/2018)
Κατά την υποβολή αιτήσεων στο πρόγραμμα Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον ΙΙ, έχει διαπιστωθεί το φαινόμενο να είναι διαφορετικά τα τετραγωνικά μέτρα κύριας χρήσης στο Ε9 σε σχέση με την θερμαινόμενη επιφάνεια που καταγράφεται στο Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ) λόγω τακτοποίησης αυθαιρεσιών. Στην περίπτωση που η επιφάνεια στο Ε9 έχει δηλωθεί ορθά σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις το παραπάνω δεν αποτελεί πρόβλημα. Ο ωφελούμενος μπορεί, πριν την οριστική υποβολή, να επιλέξει το πεδίo με την ένδειξη:
“Επιθυμείτε να υποβάλλετε οριστικά, παρά το γεγονός ότι τα δηλωμένα τ.μ. στο Ε9 + τυχόν τ.μ. τακτοποιήσεων που δεν έχουν δηλωθεί στο Ε9 υπερβαίνουν τα τ.μ. της ωφέλιμης επιφάνειας ΠΕΑ περισσότερο από 7 τ.μ. και η αίτησή σας να προωθηθεί ως ειδική περίπτωση για έλεγχο από τον Δικαιούχο του προγράμματος;”
Ακολουθώντας την παραπάνω διαδικασία, η αίτηση τίθεται σε καθεστώς «ειδικής περίπτωσης», προχωράει και θα ελεγχθεί πριν την Υπαγωγή κατά πόσο συμφωνούν τα τετραγωνικά μέτρα στα αντίστοιχα έγγραφα: οικοδομική άδεια ή/και άλλο νομιμοποιητικό έγγραφο, Ε9, ΠΕΑ.
Νεότερη Ενημέρωση (30/4/2018)
Ενεργοποιήθηκε και πάλι από σήμερα, Δευτέρα, η ηλεκτρονική πλατφόρμα του «Εξοικονόμηση κατ' οίκον ΙΙ» για τις περιφέρειες Νοτίου και Βορείου Αιγαίου και Ιονίων Νήσων και θα είναι διαθέσιμη έως Κυριακή 6/5/2018 ή έως την εξάντληση των σχετικών πόρων.
Η πλατφόρμα είναι ανοιχτή τόσο για την οριστική υποβολή των αιτήσεων όλων όσοι έχουν ενταχθεί στο σύστημα αλλά και για νέες αιτήσεις, καθώς δεν έχει καλυφθεί το σύνολο των πόρων που τίθενται προς διάθεση.
Οι αιτήσεις που εμφανίζονται ως «κλειδωμένες» στο σύστημα, θα πρέπει πρώτα να ανακληθούν, καθώς δεν επιτρέπεται η ύπαρξη ταυτόχρονα περισσότερων της μίας αίτησης για το ίδιο ΑΦΜ και να επανυποβληθούν.
Το ίχνος και το ιστορικό υποβολής αίτησης που ανακαλείται, παραμένει στο σύστημα, οπότε δεν τίθεται θέμα απόρριψης της αίτησης ως εκπρόθεσμης.
Από τη Δευτέρα 7/5/2018 και για διάστημα που θα γνωστοποιηθεί με νεότερη ανακοίνωση θα παρέχεται εκ νέου η δυνατότητα στους υφιστάμενους χρήστες του συστήματος για επεξεργασία, ανάκληση και εκ νέου υποβολή αιτήσεων (που έχουν ανακληθεί), για όλες τις Περιφέρειες.
Νεότερη ενημέρωση (7/5/2018)
Σύμφωνα με νεότερη ενημέρωση του ΥΠΕΝ, έχει καλυφθεί το σύνολο των πόρων σε όλη την επικράτεια και δεν υφίσταται η δυνατότητα εισαγωγής νέων χρηστών για δημιουργία νέων αιτήσεων.
Από Δευτέρα 7/5/2018 και για διάστημα που θα γνωστοποιηθεί με νεότερη ανακοίνωση παρέχεται η δυνατότητα στους υφιστάμενους και μόνον χρήστες του συστήματος για επεξεργασία, ανάκληση και εκ νέου υποβολή αιτήσεων (που έχουν ανακληθεί), για όλες τις Περιφέρειες.
Τεχνικά προβλήματα που είχαν ανακύψει κατά τη δημιουργία/ επεξεργασία και υποβολή της αίτησης έχουν αντιμετωπιστεί. Αιτήσεις που εμφανίζονται ως «κλειδωμένες» στο σύστημα θα πρέπει να ανακληθούν και να επανυποβληθούν. Το ίχνος και το ιστορικό υποβολής αίτησης που ανακαλείται παραμένει στο σύστημα αλλά η αίτηση χαρακτηρίζεται ως οριστικά ακυρωθείσα και δίνεται έτσι η δυνατότητα για υποβολή νέας για το ίδιο ακίνητο / ίδιο ΑΦΜ.
Οι πολίτες που έχουν εγγραφεί αλλά δεν έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία υποβολής αίτησης μπορούν να υποβάλλουν τα ερωτήματά τους τηλεφωνικώς (213.1513.780, -781, -124, -139) ή γραπτώς (). Η Γραμμή λειτουργεί τις εργάσιμες ημέρες από 10:00 έως 16:00.
Νεότερη ενημέρωση (17/5/2018)
Στην επόμενη φάση της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων περνά το πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ' οίκον ΙΙ», ενεργοποιώντας τη δυνατότητα αίτησης χρηματοδότησης από τραπεζικό ίδρυμα.
Στις αιτήσεις που έχουν υποβληθεί στην ηλεκτρονική πλατφόρμα www.exoikonomisi.ypen.gr ενεργοποιείται η επιλογή λήψης ή μη δανείου.
Εφόσον ο ενδιαφερόμενος επιλέξει:
Για την αποφυγή φόρτου στο πληροφοριακό σύστημα, θα ακολουθηθεί και πάλι ο διαχωρισμός της επικράτειας σε τρεις ομάδες και η τμηματική ενεργοποίηση της συγκεκριμένης επιλογής, όπως περιγράφεται στον παρακάτω πίνακα.
Περιφέρεια |
Έναρξη σταδίου επιλογής λήψης ή μη δανείου |
Αν. Μακεδονίας και Θράκης, Κ. Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας, Δυτ. Ελλάδας |
21 Μαΐου, 12:00 |
Δυτ. Μακεδονίας, Ιονίου, Στ. Ελλάδας, Πελοποννήσου, Β. Αιγαίου, Κρήτης |
29 Μαΐου, 12:00 |
Αττικής, Ν. Αιγαίου |
4 Ιουνίου, 12:00 |
Διευκρινίζεται ότι:
Νεότερη ενημέρωση (22/5/2018)
Για απορίες που προκύπτουν κατά την διαδικασία συμπλήρωσης αίτησης Ενεργής για λήψη Δανείου οι χρήστες μπορούν να επικοινωνούν με την τράπεζα της επιλογής τους στα στοιχεία που βρίσκονται στο πεδίο:
Ενημέρωση / Συνοπτική Εικόνα /+Στοιχεία Επικοινωνίας Συνεργαζόμενης Τράπεζας
Νεότερη ενημέρωση (24/5/2018)
Σύμφωνα με το Υπουργείο Περιβάλλοντος, το πληροφοριακό σύστημα του νέου "εξοικονομώ" θα παραμείνει ανοικτή για διορθώσεις μέχρι το τέλος Ιουνίου.
Συγκεκριμένα, το ΥΠΕΝ ενημερώνει ως εξής:
"Σας γνωρίζουμε ότι έχει καλυφθεί το σύνολο των πόρων σε όλη την επικράτεια και δεν υφίσταται η δυνατότητα εισαγωγής νέων χρηστών για δημιουργία νέων αιτήσεων.
Από τη Δευτέρα 7/5/2018 και έως το Σάββατο 30/6 παρέχεται η δυνατότητα στους υφιστάμενους και μόνον χρήστες του συστήματος για επεξεργασία, ανάκληση και εκ νέου υποβολή αιτήσεων (που έχουν ανακληθεί), για όλες τις Περιφέρειες.
Τεχνικά προβλήματα που είχαν ανακύψει κατά τη δημιουργία/ επεξεργασία και υποβολή της αίτησης έχουν αντιμετωπιστεί. Αιτήσεις που εμφανίζονται ως «κλειδωμένες» στο σύστημα θα πρέπει να ανακληθούν και να επανυποβληθούν. Το ίχνος και το ιστορικό υποβολής αίτησης που ανακαλείται παραμένει στο σύστημα αλλά η αίτηση χαρακτηρίζεται ως οριστικά ακυρωθείσα και δίνεται έτσι η δυνατότητα για υποβολή νέας για το ίδιο ακίνητο / ίδιο ΑΦΜ."
Νεότερη ενημέρωση (28/5/2018)
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερώνονται για τη διαδικασία δανειοδότησης στο πρόγραμμα Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον ΙΙ από το «Εγχειρίδιο Εισαγωγής Στοιχείων στο Πληροφοριακό Σύστημα του προγράμματος Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον ΙΙ, για τη διαδικασία Δανειοδότησης» που θα βρείτε στον εξής σύνδεσμο.
Νεότερη ενημέρωση (4/6/2018)
Ανοίγει από σήμερα το «Εξοικονομώ κατ΄οίκον ΙΙ» για την για την υποβολή αίτησης χρηματοδότησης από τράπεζα για τις περιφέρειες Αττικής και Νοτίου Αιγαίου.
Στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, που θα λειτουργεί από τις 12 το μεσημέρι, μπορούν όσοι έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα να επιλέξουν αν θα προχωρήσουν στη λήψη δανείου. Εφόσον ο ενδιαφερόμενος επιλέξει τη λήψη δανείου, θα ακολουθεί (εντός 30 ημερών) πιστοληπτικός έλεγχος από την εμπλεκόμενη τράπεζα, ώστε (εντός 75 ημερών) να εγκριθεί το δάνειο. Αν όμως επιλέξει τη μη λήψη δανείου, η αίτηση θα προωθείται προς οριστική υπαγωγή.
Για την αποφυγή φόρτου στο πληροφοριακό σύστημα, ακολουθείται ο διαχωρισμός της επικράτειας σε ομάδες Περιφερειών, και η τμηματική ενεργοποίηση της συγκεκριμένης επιλογής, με το εξής πρόγραμμα:
Διευκρινίζεται ακόμη ότι η προθεσμία 30 ημερών προς τις τράπεζες για την πραγματοποίηση πιστωτικού ελέγχου, λογίζεται από τη χρονική στιγμή που ο ενδιαφερόμενος επιλέξει στο πληροφοριακό σύστημα τη λήψη δανείου και επισυνάψει το σύνολο των απαιτούμενων δικαιολογητικών.
Το ποσό για την επιχορήγηση θα παραμένει δεσμευμένο μέχρι και 75 ημέρες από την ημερομηνία έναρξης υποβολής αίτησης δανείου για την οικεία Περιφέρεια (σύμφωνα με τον παραπάνω πίνακα). Εντός του διαστήματος αυτού θα πρέπει να εγκριθεί το δάνειο ή ο ενδιαφερόμενος να «θέσει» την αίτηση σε κατάσταση «προς υπαγωγή» χωρίς τη λήψη δανείου.
Για τις αιτήσεις που εντάσσονται σε «ειδική περίπτωση», η προθεσμία των 75 ημερών λογίζεται από την ημερομηνία ηλεκτρονικής ενημέρωσης του ωφελουμένου για την ολοκλήρωση των σχετικών ελέγχων για την έγκριση.
Πηγή: Εξοικονόμηση κατ' οίκον: Ανοίγει η πλατφόρμα για αίτηση χρηματοδότησης σε Αττική και Ν. Αιγαίο | iefimerida.gr
Νεότερη ενημέρωση (1/7/2018)
Σύμφωνα με το πληροφοριακό σύστημα του ρογράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον ΙΙ », το Σάββατο 30/6 ολοκληρώθηκε η δυνατότητα στους υφιστάμενους και μόνον χρήστες του συστήματος για επεξεργασία, ανάκληση και εκ νέου υποβολή αιτήσεων (που έχουν ανακληθεί), για όλες τις Περιφέρειες.
Χαρακτηριστικά, η ενημέρωση στο πληροφοριακό σύστημα, αναφέρει:
“Από την Κυριακή 1/7/2018 διακόπτεται για όλες τις Περιφέρειες η δυνατότητα σε υφιστάμενους χρήστες του συστήματος για επεξεργασία, ανάκληση και εκ νέου υποβολή αιτήσεων.
Τεχνικά προβλήματα που είχαν ανακύψει κατά τη δημιουργία / επεξεργασία και υποβολή της αίτησης έχουν αντιμετωπιστεί. Οι ακυρωμένες αιτήσεις παραμένουν στο σύστημα και οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης στην λίστα αιτήσεων τους.”
Σε εξέλιξη παραμένει η διαδικασία υποβολής αίτησης για την υποβολή λήψης ή μη δανείου, για την οποία ισχύουν τα εξής:
Επισημαίνεται και πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στα ακόλουθα:
Η επόμενη φάση του προγράμματος αφορά στην κατάρτιση πίνακα κατάταξης αιτήσεων προς υπαγωγή και πίνακα απόρριψης αιτήσεων ανά Περιφέρεια και Επιχειρησιακό Πρόγραμμα, με στόχο την έκδοση της τελικής απόφασης για την υπαγωγή των αιτήσεων των Ωφελουμένων στο Πρόγραμμα (Απόφαση Υπαγωγής).
Πηγή: B2Green
Νεότερη Ενημέρωση (12/7/2018)
Την υπαγωγή των πρώτων 13.502 αιτήσεων στο Πρόγραμμα «Εξοικονομώ κατ' Οίκον ΙΙ» του ΥΠΕΝ που εγκρίθηκαν στις 12 Ιουλίου 2018 από την αρμόδια Επενδυτική Επιτροπή, ανακοίνωσε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, τονίζοντας ότι μετά την εξέλιξη αυτή, οι δικαιούχοι μπορούν από αύριο το πρωί να ξεκινήσουν με ασφάλεια τα έργα που προγραμματίζουν.
Ο συνολικός επιλέξιμος προϋπολογισμός των παρεμβάσεων για την ενεργειακή αναβάθμιση των κατοικιών που εγκρίθηκαν, είναι 190,17 εκατ. ευρώ, ποσό που θα αρχίσει να διοχετεύεται στην αγορά.
Σύμφωνα με το ΥΠΕΝ, η συντριπτική πλειονότητα των υπαγωγών αφορά χαμηλότερα εισοδήματα και κατοικίες χαμηλής ενεργειακής κατηγορίας ενώ τις επόμενες ημέρες θα ανακοινωθούν και νέες υπαγωγές.
Νεότερη Ενημέρωση (19/7/2018)
Το ΕΤΕΑΝ έδωσε στη δημοσιότητα τα ονόματα των πρώτων δικαιούχων του νέου Προγράμματος "Εξοικονόμηση Κατ' Οίκον ΙΙ" του ΥΠΕΝ, εκδίδοντας τη σχετική απόφαση υπαγωγής που παρουσιάζει παρακάτω το B2Green.gr.
Συνολικά υπάγονται: 13.502 Ωφελούμενοι, με συνολικό επιλέξιμο προϋπολογισμό επενδύσεων 190.179.493,69 €.
Οι Ωφελούμενοι ενημερώνονται μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος υποβολής για την υπαγωγή της αίτησης από το Δικαιούχο και αποδέχονται ηλεκτρονικά την απόφαση υπαγωγής κατά τα οριζόμενα στο κεφ. 6.2 του Οδηγού Εφαρμογής του Προγράμματος. Στη συνέχεια προσέρχονται στο χρηματοπιστωτικό οργανισμό για την υπογραφή της δανειακής σύμβασης (όπου απαιτείται), κατά τα οριζόμενα στο κεφάλαιο 4. Η ανωτέρω διαδικασία (ηλεκτρονική αποδοχή απόφασης, υπογραφή της σύμβασης όπου απαιτείται) ολοκληρώνεται εντός διαστήματος δύο (2) μηνών από την έκδοση της απόφασης υπαγωγής.
Επισημαίνεται ότι οι Ωφελούμενοι θα πρέπει να εξετάσουν προσεκτικά το περιεχόμενο της ηλεκτρονικής επιστολής έγκρισης της αίτησής τους πριν αποδεχθούν ηλεκτρονικά την Απόφαση Υπαγωγής, καθώς ο Δικαιούχος, βάσει των δικαιολογητικών που έχουν προσκομισθεί/ αναρτηθεί από τους Ωφελούμενους, θα διενεργήσει σε επόμενο στάδιο (και σε κάθε περίπτωση πριν την καταβολή των ωφελημάτων) τους απαραίτητους ελέγχους για τη διαπίστωση της τήρησης του συνόλου των όρων και προϋποθέσεων του Προγράμματος. Σε περίπτωση που κατά την ανωτέρω διαδικασία προκύψει ότι δεν πληρούνται οι όροι και προϋποθέσεις του Προγράμματος για κάποιες αιτήσεις, ο Δικαιούχος προβαίνει σε ανάκληση της απόφασης υπαγωγής, της παραγράφου 6.2, κατά το μέρος που αφορά στις εν λόγω αιτήσεις και ενημερώνει μέσω του πληροφοριακού συστήματος ηλεκτρονικής υποβολής αιτήσεων τους ενδιαφερόμενους.
Στην περίπτωση που έχει επιλεγεί λήψη δανείου, οι συνεργαζόμενοι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί, ενημερώνονται μέσω του πληροφοριακού συστήματος ηλεκτρονικής υποβολής, για τις αποφάσεις υπαγωγής και η υπογραφή της δανειακής σύμβασης από τον Ωφελούμενο πραγματοποιείται εντός του ανωτέρω χρονικού διαστήματος, ήτοι των δύο (2) μηνών από την έκδοση της απόφασης υπαγωγής.
Η χρονική διάρκεια υλοποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου των έργων από τους Ωφελούμενους, όπως αυτά περιγράφονται στον Πίνακα 2, είναι 9 μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της Απόφασης Υπαγωγής (συμβατικός χρόνος υλοποίησης του έργου).
Δείτε αναλυτικά τους όρους της απόφασης υπαγωγής μαζί με τις υποχρεώσεις των ωφελούμενων καθώς και όλα τα ονόματα στην απόφαση του ΕΤΕΑΝ, εδώ.
Πηγή: B2Green.gr
Νεότερη ενημέρωση (22/7/2018)
Από την Δευτέρα 23/7/2018, αλλάζει η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της Γραμμής Υποστήριξης του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ' οίκον ΙΙ» της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ ΥΠΕΝ Τομέα Ενέργειας.
Η νέα ηλεκτρονική διεύθυνση επικοινωνίας την οποία οι χρήστες παρακαλούνται να χρησιμοποιούν είναι
Για λόγους εύρυθμης λειτουργίας η προηγούμενη ηλεκτρονική διεύθυνση () θα συνεχίζει να δέχεται μηνύματα, τα οποία για μεταβατικό διάστημα μέχρι την απενεργοποίηση της θα προωθούνται και θα απαντώνται από τη νέα ηλεκτρονική διεύθυνση.
Υπενθυμίζεται ότι ή εν λόγω γραμμή υποστήριξης δεν αφορά την διαδικασία καταχώρησης στοιχείων για την υποβολή δανείου, για θέματα της οποίας οι αιτούντες πρέπει να καλούν στις γραμμές εξυπηρέτησης της τράπεζας της επιλογής τους.
Διευκρινίσεις για την δήλωση ηλεκτρονικής διεύθυνσης χρηστών στο πληροφοριακό σύστημα του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ' οίκον ΙΙ»:
Σε περιπτώσεις όπου παρατηρούνται προβλήματα με την διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που οι χρήστες εισάγουν στο πληροφοριακό σύστημα, συστήνεται η αλλαγή της και η καταχώρηση νέας.
Σε κάθε περίπτωση, η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που θα χρησιμοποιηθεί για την εγγραφή χρηστών θα πρέπει να δηλώνεται για 1η φορά στο πληροφοριακό σύστημα για να γίνει αποδεκτή.
Πηγή: B2Green.gr
Νεότερη Ενημέρωση (24/7/2018)
Ανακοινώθηκε σήμερα η απόφαση Τροποποίησης της Πράξης «ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΩΝ» με Κωδικό ΟΠΣ 5007782 στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία 2014-2020» του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης η οποία αυξάνει τον διαθέσιμο προϋπολογισμό του προγράμματος "Εξοικονόμηση Κατ' Οίκον ΙΙ".
H τροποποίηση της ανωτέρω πράξης έχει ως αντικείμενο:
Μπορείτε να κατεβάσετε την απόφαση τροποποίησης από εδώ.
Οι ωφελούμενοι των ανωτέρω αιτήσεων (αλλά και όλοι όσοι βρίσκονται σε διαδικασία έγκρισης δανείου), θα πρέπει να ερευνήσουν άμεσα την αγορά και να καταλήξουν σε προμηθευτές και συνεργάτες.
Υπενθυμίζουμε ότι για απορίες/ διευκρινίσεις σχετικά με το πρόγραμμα μπορείτε να επικοινωνήσετε με το 2108021317, τη γραμμή τεχνικής υποστήριξης στο 2262032100 και στο email .
Το Πρόγραμμα αφορά σε κτήρια που διαθέτουν οικοδομική άδεια ή άλλο νομιμοποιητικό έγγραφο, χρησιμοποιούνται ως κύρια κατοικία και των οποίων οι ιδιοκτήτες πληρούν συγκεκριμένα εισοδηματικά κριτήρια. Ειδικότερα, το Πρόγραμμα περιλαμβάνει επτά (7) κατηγορίες κινήτρων στις οποίες οι Ωφελούμενοι εντάσσονται ανάλογα με το εισόδημα επιβολής εισφοράς της τελευταίας, από την υποβολή της αίτησης, εκκαθαρισμένης δήλωσης φορολογίας εισοδήματος.
Επιλέξιμες κατοικίες είναι το σύνολο των μονοκατοικιών, πολυκατοικιών και μεμονωμένων διαμερισμάτων (χωρίς επιπλέον προϋπόθεση) που ικανοποιούν αποκλειστικά τα ακόλουθα κριτήρια:
Κάθε ιδιώτης μπορεί να κάνει μόνο μια αίτηση όπως και μόνο μια αίτηση μπορεί να γίνει για κάθε κατοικία. Στις πολυκατοικίες απαιτείται απόφαση γενικής συνέλευσης και αίτηση για το σύνολο των κατοικιών αλλά και χωριστές αιτήσεις για το κάθε διαμέρισμα, όπως και ΠΕΑ για το σύνολο των κατοικιών. Επίσης εντάσσονται κενά διαμερίσματα που κατοικούνται εντός των τελευταίων δύο ετών.
Προβλέπεται αποπληρωμή του υπολοίπου ποσού με ίδια κεφάλαια ή 4/5/6ετούς δανείου με 100% επιδότηση επιτοκίου. Στην περίπτωση του δανείου παρέχεται προκαταβολή 70% του δανείου με την υπαγωγή στο Πρόγραμμα.
Για την ένταξη στο Πρόγραμμα απαιτείται η διενέργεια ενεργεικών επιθεωρήσεων (πριν και μετά τις παρεμβάσεις), το κόστος των οποίων καλύπτεται κατά 100% από το Πρόγραμμα, μετά την επιτυχή υλοποίησή του έργου.
Επιπλέον, καλύπτεται δαπάνη για αμοιβή συμβούλου έργου και τυχόν μελέτες απαιτούμενες από την κείμενη νομιθεσία για την ορθή υλοποίηση των παρεμβάσεων.
Για τις εισοδηματικές κατηγορίες 1 και 2 απαιτείται η κάλυψη των ελάχιστων απαιτήσεων του ΚΕνΑΚ για κάθε παρέμβαση που υλοποιείται και επίτευξη ετήσιας εξοικονόμησης πρωτογενούς ενέργειας μεγαλύτερης από το 40% της κατανάλωσης (kWh/m2) του κτηρίου αναφοράς (προ παρεμβάσεων).
Για τις εισοδηματικές κατηγορίες 3 έως 7 απαιτείται η κάλυψη των ελάχιστων απαιτήσεων του ΚΕνΑΚ για κάθε παρέμβαση που υλοποιείται και επίτευξη ετήσιας εξοικονόμησης πρωτογενούς ενέργειας μεγαλύτερης από το 70% της κατανάλωσης (kWh/m2) του κτηρίου αναφοράς (προ παρεμβάσεων).
Οι επιλέξιμες παρεμβάσεις αφορούν σε:
1. Αντικατάσταση κουφωμάτων και τοποθέτηση συστημάτων σκίασης (συμπ. εξώπορτα κτηρίου, κουφώματα κλιμακοστασίου, παντζούρια, ρολά, τέντες, κτλ).
2. Τοποθέτηση θερμομόνωσης στο κέλυφος του κτηρίου συμπεριλαμβανομένου του δώματος/στέγης και της πιλοτής (συμπεριλαμβάνονται πρόσθετες εργασίες όπως αποξηλώσεις και αποκομιδή, επεμβάσεις στη στέγη πχ. αντικατάσταση κεραμιδιών, κτλ).
3. Αναβάθμιση του συστήματος θέρμανσης/ψύξης (Λέβητας πετρελαίου, Λέβητας φυσικού αερίου, ενεργειακά τζάκια κ.α.).
4. Σύστημα Ζεστού Νερού Χρήσης με χρήση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (Αντλία θερμότητας, ηλιακό σύστημα για παροχή ζεστού νερού χρήσης)
Για τον έλεγχο των ανωτέρω απαιτήσεων θα πρέπει τα υλικά και τα συστήματα που θα χρησιμοποιηθούν για τις παρεμβάσεις να φέρουν πιστοποίηση των ενεργειακών χαρακτηριστικών τους.
Επιπρόσθετα, τα δομικά υλικά και τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα, για τα οποία υφίσταται σχετική υποχρέωση από την κείμενη νομοθεσία, θα πρέπει να φέρουν σήμανση CE.
Ο μέγιστος επιλέξιμος προϋπολογισμός των παρεμβάσεων, συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. (που αποτελεί επιλέξιμη δαπάνη για το Πρόγραμμα) είναι 250€/m2 κύριας χρήσης της κατοικίας όπως προκύπτει από το Ε9 της κατοικίας με μέγιστο κόστος παρεμβάσεων ανά μονοκατοικία/διαμέρισμα τις 25.000€.
Πχ. μια τετραμελής οικογένεια με δύο προστατευόμενα μέλη που κατοικεί σε ένα διαμέρισμα με επιφάνεια 80m2 και έχει οικογενειακό εισόδημα μεταξύ 20.000€ - 25.000€ (κατηγορία 2) δικαιούται ποσοστό επιχορήγησης 50+5+5=60% με μέγιστο προϋπολογισμό 250*80=20.000€. Συνεπώς θα λάβει 12.000€ επιδότηση ενώ τα υπόλοιπα 8.000€ θα πρέπει να τα αποπληρώσει μέσω άτοκου δάνειου ή με ίδια κεφάλαια. Επιπλέον, καλύπτεται εφόσον υπαχθεί το κόστος για τις δύο ενεργειακές επιθεωρήσεις και η αμοιβή συμβούλου έργου.
1. Προετοιμασία. Ο ιδιώτης πρέπει να ελέγξει αν είναι επιλέξιμος Ωφελούμενος και αν η ιδιοκτησία του είναι επιλέξιμη κατοικία. Πρακτικά απαιτείται συγκέντρωσης των Ε1 (απαιτούνται κωδικοί TAXISnet), Ε9 (με Αριθμό Παροχής Ρεύματος), Εκκαθαριστικό, Οικοδομική Άδεια, Διενέργεια πρώτου ΠΕΑ με ημερομηνία έκδοσης από 27/11/2017 που να κατατάσει το ακίνητο σε κλάση μικρότερη ή ίση της Δ και βάσει του σεναρίου να επιτυγχάνει τον απαιτούμενο ενεργειακό στόχο.
2. Υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης. Οι αιτήσεις βάσει οδηγού θα ανοίξουν 28/2 στην πλατφόρμα http://exoikonomisi.ypen.gr και αφού μπουν σε καθεστώς οριστικής υποβολής λαμβάνουν εξαψήφιο κωδικό και δεσμεύεται το ανάλογο ποσό. Μέσα σε δύο μήνες (δέσμευση ποσού) ο Ωφελούμενος επιλέγει αν θα προχωρήσει με δάνειο ή ίδια κεφάλαια και η αίτηση περνάει σε κατάσταση προς υπαγωγή. Έργο 9 μήνες από την απόφαση υπαγωγής.
3. Υπαγωγή αιτήσεων. Με βάση χρονική προτεραιότητα ελέγχονται οι αιτήσεις και ακολουθεί το στάδιο της απόφασηες υπαγωγής. Οι Ωφελούμενοι υπογράφουν δανειακή σύμβασης εφόσον έχει επιλεγεί σε διάστημα δύο μηνών.
4. Υλοποίηση έργου. Προκαταβολή (70% του δανείου εφόσον έχει επιλεγεί διαφορετικά ίδια συμμετοχή) και υλοποίηση παρεμβάσεων. Έκδοση παραστατικών (όλες οι συναλλαγές μέσω τραπέζης). Διενέργεια της δεύτερης Ενεργειακής Επιθεώρησης και την έκδοση του αντίστοιχου Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ).
5. Ολοκλήρωση διαδικασίας. Υποβολή δήλωσης πιστοποίησης και εκταμίευση ποσού εντός δύο μηνών σε τραπεζικό λογαριασμό του ωφελούμενου με τα ποσά να είναι δεσμευμένα για την πληρωμή προμηθευτών/αναδόχων.
Η ένταξη στο πρόγραμμα είναι μία συνεχής διαδικασία έως την εξάντληση των πόρων ανά περιφέρεια.
Το τμήμα Μηχανικών της EUROPA PROFIL ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ Α.Β.Ε. είναι στην διάθεση των συνεργατών κατασκευαστών για οποιαδήποτε διευκρίνιση που αφορά στο πρόγραμμα «Εξοικονόμηση Κατ΄ Οίκον». Μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο 210-8021317 ή να στείλετε e-mail στο . Επίσης, πληροφορίες που αφορούν στο πρόγραμμα μπορείτε να αντλήσετε από την ιστοσελίδα του ΥΠΕΚΑ στο http://exoikonomisi.ypen.gr/ καθώς και στο τηλέφωνο Γραφείου Ενημέρωσης και Πληροφόρησης του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ' οίκον II» 215-2158515 (Δευτέρα-Παρασκευή 08:00-16:00).
Ενεργειακό επιθεωρητή ανά γεωγραφική περιοχή μπορείτε να βρείτε μέσα από το Μητρώο Ενεργειακών Επιθεωρητών στην αντίστοιχη σελίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής στο https://www.buildingcert.gr/inspectors/startValues.view
Ερ.: Γιατί είναι υποχρεωτικό να δηλώσει ο Ωφελούμενος email? Μπορεί να δηλωθεί αντ’ αυτού το email του Συμβούλου Έργου?
Απ.: Η δήλωση email του Ωφελουμένου είναι κομβικής σημασίας για την επικοινωνία καθ΄όλη τη διάρκεια της αίτησης. Ταυτόχρονα, για τεχνικούς λόγους είναι απαραίτητο ανά χρήστη (δηλαδή ανά ΑΦΜ) που συνδέεται με το Πληροφοριακό Σύστημα να αντιστοιχεί ένα μοναδικό email, το οποίο δεν θα δηλώνεται και από άλλο χρήστη. Συνεπώς, το email που δηλώνει ο Ωφελούμενος θα πρέπει να είναι διαφορετικό από αυτό του Συμβούλου Έργου. Διευκρινίζεται ότι μετά την καταχώρηση Συμβούλου Έργου η ηλεκτρονική αλληλογραφία αποστέλλεται ταυτόχρονα στο δηλωμένο email του Ωφελούμενου καθώς και σε αυτό του Συμβούλου Έργου που ο Ωφελούμενος έχει επιλέξει. Σημειώνεται επίσης ότι μετά την είσοδο στο πληροφοριακό σύστημα παρέχεται πάντα η επιλογή τροποποίησης της δηλωμένης διεύθυνσης email του χρήστη από την διαχείριση του Προφίλ του, καθώς και η προσθήκη συμπληρωματικής διεύθυνσης email.
Ερ.: Εάν γίνει λάθος κατά τη δημιουργία ή την πορεία αίτησης μου στο πληροφοριακό σύστημα και πρέπει να υποβληθεί νέα αίτηση, το email που έχω δηλώσει ισχύει ή πρέπει να δηλώσω άλλο?
Απ.: Εάν προκύψει ακύρωση αίτησης και υποβολή νέας, επειδή ο χρήστης έχει ήδη δημιουργηθεί στο πληροφοριακό σύστημα, θα χρησιμοποιηθεί το email που έχει δηλωθεί. Σε κάθε περίπτωση, το e-mail μπορεί να τροποποιηθεί μέσω του profil του χρήστη.
Ερ.: Κατά τη σύνδεση στο πληροφοριακό σύστημα στο αρχικό 1ο στάδιο ελέγχου Επιλεξιμότητας έχω δημιουργήσει αίτηση στη λίστα αιτήσεων χρήστη. Μπορώ να την επεξεργαστώ; Θεωρείται υποβληθείσα;
Απ.: Τα στοιχεία που δηλώνονται κατά τον έλεγχο και την ολοκλήρωση του 1ου σταδίου επιλεξιμότητας (βήματα 1 και 2) είναι επεξεργάσιμα, η αίτηση είναι επεξεργάσιμη και παρέχεται η δυνατότητα διαγραφής της. Μετά την ολοκλήρωση του 1ου σταδίου επιλεξιμότητας ( 2ο βήμα) κατά το στάδιο Καταχώρησης παρεμβάσεων (3ο βήμα), τα στοιχεία που έχουν δηλωθεί στα προηγούμενα δύο βήματα δεν είναι επεξεργάσιμα. Επομένως εάν διαπιστωθεί η ανάγκη κάποιο από τα δηλωθέντα να αλλάξει, παρέχεται η δυνατότητα ακύρωσης της αίτησης και η δημιουργία νέας. Σε κάθε περίπτωση, μέχρι να γίνει χρήση της επιλογής «Οριστική υποβολή» η αίτηση δεν θεωρείται υποβληθείσα. Αναλυτικές οδηγίες και μηνύματα παρέχονται εντός του Πληροφοριακού Συστήματος κατά την συμπλήρωση της αίτησης.
Ερ.: Πότε μπορώ να επεξεργαστώ, διαγράψω ή να ακυρώσω αίτηση μου?
Απ.: Η δυνατότητα διαγραφής ή ακύρωσης αίτησης εμφανίζεται κατά περίπτωση στη λίστα Αιτήσεων Χρήστη και στη στήλη «Ενέργειες». Ειδικότερα όσον αφορά την διαγραφή αίτησης, η δυνατότητα αυτή δίνεται κατά το 1ο βήμα («01.Έλεγχος 1ου Σταδίου Επιλεξιμότητας»), ενώ από το 2ο βήμα («02.Ολοκλήρωση 1ου Σταδίου Επιλεξιμότητας) και μετά, υπάρχει μόνο η δυνατότητα ακύρωσης αίτησης.
Ερ.: Γιατί μόλις πατήσω αποθήκευση στο τέλος 1ου βήματος το σύστημα με οδηγεί στη λίστα Αιτήσεων Χρήστη;
Απ.: Μόλις ολοκληρωθεί το 1ο βήμα «01.Ελεγχος του 1ου σταδίου επιλεξιμότητας» ( καρτέλες 1. Στοιχεία ωφελούμενου, 2. Στοιχεία ακινήτου, 3.Περιορισμοί Προγράμματος και κριτήρια αποκλεισμού, 4.Οριστικοποίηση στοιχείων) και επιλέξετε αποθήκευση, γίνεται η αρχική καταχώρηση της αίτησης. Το Π.Σ. σας επιστρέφει αυτόματα στην κεντρική λίστα αιτήσεων κατόπιν ολοκλήρωσης των σχετικών ελέγχων διασταύρωσης στοιχείων. Από εκεί μπορείτε να επιλέξετε την αίτηση σας για περαιτέρω επεξεργασία.
Ερ.: Τι αφορά ο κωδικός που εμφανίζεται στην λίστα Αιτήσεων Χρήστη; Είναι ο κωδικός οριστικής υποβολής της αίτησης ;
Απ.: Όχι. Η αίτηση σε αυτό το αρχικό στάδιο λαμβάνει ένα κωδικό ο οποίος αφορά στην δημιουργία της, και ο οποίος δεν είναι ο εξαψήφιος κωδικός οριστικής υποβολής της αίτησης. Ο εξαψήφιος κωδικός θα σας αποσταλεί στο 3ο βήμα μετά την Καταχώρηση Στοιχείων Παρεμβάσεων και την Οριστική Υποβολή. Με την απόδοση του εξαψήφιου κωδικού δεσμεύεται και ο προϋπολογισμός της αίτησης.
Ερ.: Γιατί υποχρεούμαι να συμπληρώσω το πεδίο που αφορά στη δήλωση De Minimis (Περιορισμοί Προγράμματος και κριτήρια αποκλεισμού) ενώ η κατοικία μου δεν αφορά σε βραχυχρόνια μίσθωση ή ενοικίαση;
Απ.: Η ροή του Π.Σ. υποχρεώνει όλους τους χρήστες να συμπληρώσουν το πεδίο «De Minimis» ανεξαρτήτως με το αν η κατοικία τους ενοικιάζεται ή μισθώνεται βραχυχρόνια. Η συμπλήρωση της δήλωσης δεν επηρεάζει σε κανένα βαθμό τις αιτήσεις για τις οικίες που δεν ενοικιάζονται ή δεν μισθώνονται βραχυχρόνια.
Ερ.: Έχει γίνει στην καρτέλα «Περιορισμοί Προγράμματος και κριτήρια αποκλεισμού» διασταύρωση των στοιχείων μου;
Απ.: Όχι. Η διασταύρωση των στοιχείων γίνεται αφού προβείτε στις Ενέργειες/Βασικά Στοιχεία Αίτησης και συμπληρώσετε τη Συνεργαζόμενη Τράπεζα και τα Στοιχεία Συνιδιοκτησίας. Εάν υπάρχει οποιαδήποτε παράλειψη ή λάθος το Π.Σ. ενημερώνει το χρήστη με κόκκινη ένδειξη στα πεδία που χρειάζεται να γίνουν διορθώσεις. Σε κάθε στάδιο μπορείτε να επιστρέφετε στην κεντρική οθόνη και να κάνετε έλεγχο πληρότητας.
Ερ.: Έχω διαμέρισμα επιφάνειας κύριων χώρων 84 τ.μ και έναν κλειστό ημιυπαίθριο 12,22 τ.μ για τον οποίο έχει γίνει τακτοποίηση με βεβαίωση περαίωσης. Στο Ε1 και στο Ε9 αναγράφονται όμως 96 τ.μ και όχι 96,22 τ.μ που θα έπρεπε βάσει τακτοποίησης. Πώς συμπληρώνω τα πεδία που αφορούν την επιφάνεια του ακινήτου στην κατάσταση 1/ καρτέλα 2 «Στοιχεία Ακινήτου» του πληροφοριακού συστήματος;
Απ.: Συμπληρώνονται τα εξής:
1. Τετραγωνικά μέτρα ακινήτου (βάσει οικοδομικής άδειας) = 84 τ.μ
2. Τετραγωνικά μέτρα ακινήτου (για τα οποία έχει γίνει τακτοποίηση) = 12,22 τ.μ
3. Επιφάνεια κύριων χώρων ακινήτου = 96 τ.μ
4. Τετραγωνικά μέτρα ακινήτου για τα οποία έχει γίνει τακτοποίηση και δεν έχουν δηλωθεί στο Ε9 = 0,22 τ.μ
Το σύστημα προσθέτει τα παραπάνω πεδία (3) & (4) και ελέγχει ότι η διαφορά αυτού του αθροίσματος με την ωφέλιμη επιφάνεια του ΠΕΑ (για την περίπτωση μεμονωμένου διαμερίσματος / μονοκατοικίας) δεν είναι μεγαλύτερη από 7 τ.μ.
Ερ.: Στις Ενέργειες «Σύμβουλος έργου» προσπαθώ να καταχωρήσω το ΑΦΜ του Συμβούλου και δεν το δέχεται.
Απ.: Πριν καταχωρήσετε το ΑΦΜ του Συμβούλου που έχετε επιλέξει, χρειάζεται να το έχει καταχωρήσει ο ίδιος ο Σύμβουλος (Σύνδεση ως Σύμβουλος) προκειμένου να υπάρχει στη βάση του Π.Σ. και να μπορεί μετέπειτα να επιλεχθεί από τον Ωφελούμενο.
Ερ.: Στην πρόταση παρεμβάσεων τι συμπληρώνω στο κόστος?
Απ.: Στη στήλη «Κόστος» χρειάζεται για κάθε κατηγορία δαπάνης να εισάγετε το γινόμενο του ποσού της στήλης «Ποσότητα» με την αντίστοιχη τιμή μονάδας που θα κοστίσει η παρέμβαση. Σε περίπτωση που το κόστος της δαπάνης που προκύπτει είναι υψηλότερο από τα ποσά που ορίζει ο οδηγός, το υπερβάλλον ποσό δεν αποτελεί επιλέξιμη δαπάνη.
Ερ.: O λογαριασμός ρεύματος της επιλέξιμης κατοικίας είναι σε άλλο όνομα από το όνομα του ωφελούμενου. Μπορεί να υποβληθεί αίτηση;
Απ.: Μπορεί, εφόσον ο αριθμός παροχής ρεύματος που αφορά την επιλέξιμη κατοικία έχει δηλωθεί στο Ε9.
Ερ.: Πότε παίρνω τον αριθμό πρωτοκόλλου που αντιστοιχεί στην υποβολή της αίτησης μου;
Απ.: Αφού συμπληρώσετε επιτυχώς την πρόταση παρεμβάσεων, τα δικαιολογητικά και τυχόν Σύμβουλο Έργου και αποθηκεύσετε τις επιλογές σας, επιλέξτε « Επιστροφή στην κεντρική οθόνη» και κατόπιν επιλέξτε «οριστική υποβολή αίτησης».
Απαιτείται να δώσει ο κατασκευαστής προσφορά κατά την ηλεκτρονική αίτηση;
Όχι. Αρχικά, πρέπει ο ενεργειακός επιθεωρητής να γνωρίζει το συντελεστή θερμοπερατότητας των κουφωμάτων και την ύπαρξη ρολών/εξωφύλλων ώστε να κάνει κοστολόγηση ανά τετραγωνικό μέτρο κουφώματος και συστημάτων σκίασης αντίστοιχα. Στην πρώτη φάση της ηλεκτρονικής αίτησης δεν απαιτείται γραπτή αναλυτική προσφορά.
Τι έγγραφα χρειάζεται να προσκομίσει ένας κατασκευαστής εφόσον ένας ιδιώτης ενταχθεί στο πρόγραμμα;
Οι κατασκευαστές πρέπει να προμηθεύσουν στο σύμβουλο έργου σε περίπτωση που η αίτηση προχωρήσει τα παρακάτω:
i) Αντίγραφο δήλωσης CE το οποίο πρέπει να είναι σε ισχύ
ii) Στοιχεία για το συντελεστή θερμοπερατότητας Uwτων κουφωμάτων μέσα από αναλυτική γραπτή προσφορά ανά κούφωμα
iii) Υπεύθυνη Δήλωση Αναδόχου που ενδέχεται να χρειάζεται γνήσιο υπογραφής.
Ποια είναι η μέγιστη προκαταβολή σε περίπτωση ίδιας συμμετοχής;
Κατ’ αρχάς στην περίπτωση που ο ιδιώτης επιλέξει να αποπληρώσει τη συμμετοχή του με δάνειο η προκαταβολή είναι το 70% του δανείου. Για παράδειγμα: Ιδιώτης με σύνολο δαπανών 10.000€ και επιδότηση 60%, ήτοι 6.000 επιδότηση και 4.000 ίδια συμμετοχή θα λάβει προκαταβολή 70%*4.000€=2.800€. Σε περίπτωση που ο ίδιος ιδιώτης επιλέξει να προχωρήσει την αίτηση εξ’ ολοκλήρου με ίδια κεφάλαια το πρόγραμμα δεν προβλέπει ελάχιστη/μέγιστη προκαταβολή. Εφόσον ο ιδιώτης επιθυμεί να δώσει προκαταβολή, αυτή πρακτικά ταυτίζεται με το ύψος της ίδιας συμμετοχής αφού «η επιχορήγηση που τελικά θα λάβει δε μπορεί να υπερβαίνει το ποσό που προκύπτει από τη διαφορά των πιστοποιημένων επιλέξιμων δαπανών μείον το ποσό που έχει ήδη καταβληθεί στους αναδόχους προμηθευτές με ίδια κεφάλαια». Στο παράδειγμά μας, ένας ιδιώτης θα δώσει προκαταβολή έως 4.000€.
Πώς θα γίνεται η εκταμίευση προκαταβολής και η τελική εκταμίευση στο λογαριασμό των κατασκευαστών;
Η προκαταβολή καταβάλλεται στο λογαριασμό του κατασκευαστή ο οποίος έχει δηλωθεί από τον ιδιώτη στην πλατφόρμα ως ανάδοχος της παρέμβασης. Αυτό λαμβάνει χώρα μετά την υπογραφή της δανειακής σύμβασης. Από τη στιγμή που θα δοθεί εντολή από το δικαιούχο (ΕΤΕΑΝ) τα χρήματα θα κατατεθούν στο λογαριασμό των κατασκευαστών σε περίοδο μιας εβδομάδας. Όσον αφορά την τελική εκταμίευση, χρονικά αυτή γίνεται εντός δύο μηνών από την ημερομηνία υποβολής δήλωσης πιστοποίησης για την ολοκλήρωση του έργου. Τα χρήματα κατατίθενται αρχικά σε λογαριασμό του ωφελούμενου (ιδιώτη) και σε περίοδο μιας εβδομάδας σε λογαριασμό του κατασκευαστή. Να σημειωθεί ότι υπάρχει ακατάσχετο στο λογαριασμό του ιδιώτη για το εν λόγω ποσό το οποίο είναι δεσμευμένο για τον κατασκευαστή. Να σημειωθεί όμως ότι δεν υπάρχει ακατάσχετο στο λογαριασμό του κατασκευαστή.
Πώς κοστολογούνται οι σήτες στο πρόγραμμα;
Οι σήτες επιδοτούνται αλλά περιλαμβάνονται στην τιμή του κουφώματος.
Πώς ορίζεται το κτίριο αναφοράς βάσει του οποίου καθορίζεται ο ενεργειακός στόχος;
Το κτίριο αναφοράς είναι ένα κτίριο το οποίο έχει τα δομικά χαρακτηριστικά του δικού μας αλλά έχει κατασκευαστεί βάσει ΚΕΝΑΚ 2010.
- "Κτίριο αναφοράς": Κτίριο με τα ίδια γεωμετρικά χαρακτηριστικά, θέση, προσανατολισμό, χρήση και χαρακτηριστικά λειτουργίας με το εξεταζόμενο κτίριο. Το κτίριο αναφοράς έχει καθορισμένα τεχνικά χαρακτηριστικά τόσο στα δομικά στοιχεία του κελύφους, όσο και στα τεχνικά συστήματα που αφορούν στη ΘΨΚ των εσωτερικών χώρων, στην παραγωγή ΖΝΧ και στο φωτισμό, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 9 της παρούσας( ΦΕΚ 2367Β_2017 ).
Η εξοικονόμηση (στόχος) καθορίζεται σαν ποσοστό εξοικονόμησης επί του κτιρίου αναφοράς προ παρεμβάσεων. Για παράδειγμα: Διαμέρισμα του 1970 50m2 χωρίς μόνωση, με ψυχρά κουφώματα που κατετάχθη στην κατηγορία Η είχε ετήσια κατανάλωση πρωτογενούς ενέργειας κτιρίου αναφοράς 90,6 kWh/m2 και ετήσια κατανάλωση πρωτογενούς ενέργειας (πραγματικού) κτιρίου 273,50 kWh/m2. Με προσθήκη μόνο ηλιακού θερμοσίφωνα σε ένα τέτοια ακίνητο επετεύχθη ετήσια εξοικονόμηση πρωτογενούς ενέργειας 90 kWh/m2, συνεπώς εξοικονόμηση σε σχέση με το κτίριο αναφοράς σχεδόν 100%. Στην περίπτωση αντικατάστασης κουφωμάτων η εξοικονόμηση δεν κινείται σε αυτά τα επίπεδα αφού σε κατοικία 60m2 με παρόμοια χαρακτηριστικά με αντικατάσταση ψυχρών κουφωμάτων με νέα αλουμινίου με θερμοδιακοπή επετεύχθη ετήσια εξοικονόμηση πρωτογενούς ενέργειας σε σχέση με το κτίριο αναφοράς προ παρεμβάσεων περίπου 15%. Συνεπώς, εξάγεται το συμπέρασμα ότι τα κουφώματα σε πολλές περιπτώσεις δεν αρκούν για να πιάσει ένας ιδιώτης τον ενεργειακό στόχο.)
Ποιος είναι ο μέγιστος αποδεκτός για το πρόγραμμα συντελεστής θερμοπερατότητας κουφώματος Uw;
Ο παραπάνω συντελεστής προκύπτει ανάλογα με την κλιματική ζώνη.
Για παράδειγμα, στην Αττική (Β ΖΩΝΗ) είναι 3,0W/m2K, ενώ για υψόμετρο άνω των 500m (Γ ΖΩΝΗ) 2,8 W/m2K.
Υφιστάμενο Κτίριο Ριζικα Ανακαινισμένο |
Κλιματική ζώνη |
|||||
Πίνακας 3.4α. |
Α |
Β |
Γ |
Δ |
||
Κούφωμα ανοίγματος σε επαφή με τον εξωτερικό αέρα |
Uw ≤ |
3,2 |
3,0 |
2,8 |
2,6 |
W/(m2*K) |
Σημείωση:
Τα παραπάνω στοιχεία είναι σύμφωνα με όσα έχουν ανακοινωθεί από το αρμόδιο Υπουργείο στην τρέχουσα χρονική στιγμή και αναμένονται περαιτέρω διευκρινήσεις.
Η εταιρία δεν ευθύνεται για τυχόν επόμενες αλλαγές στα παραπάνω δεδομένα.